Toegangkelijkheidsverklaring


Toegangkelijkheidsverklaring
Toegang tot onze dienstverlening voor iedereen
Hiltemann biedt haar klanten financieringen aan via digitale dienstverlening. Bij Hiltemann vinden wij het belangrijk dat iedereen eenvoudig toegang heeft tot deze dienstverlening. En dat het gebruik ook helder en begrijpelijk is voor mensen met een beperking. Of voor mensen die net wat extra ondersteuning nodig hebben om verder te komen in de digitale wereld.
Daarom werken wij iedere dag aan het eenvoudiger, toegankelijker en begrijpelijker maken van ons digitale product. Dat doen we door onze digitale omgeving toegankelijk te maken via slimme toepassingen zoals voorleesfunctionaliteit, beschikbaar stellen van meerdere communicatiekanalen of gebruik te maken van duidelijke symbolen met tekst. Wij voldoen daarbij zoveel als mogelijk aan de richtlijnen voor digitale toegankelijkheid zoals opgenomen in de richtlijn WCAG 2.1
We hebben verschillende hulpmiddelen beschikbaar bijvoorbeeld als je slecht horend bent, als je moeite hebt met spreken of als je blind of slechtziend bent. Hieronder vindt je een overzicht waarmee wij je helpen het digitale proces te doorlopen. En de informatie goed tot je te kunnen nemen.
Lettergrootte
Zowel de HCF aanvraagstraat als de websites kunnen gebruikt worden met een groter lettertype. Je past de lettergrootte op je PC, laptop, tablet of telefoon aan via de instellingen. Dit doe je onder het kopje ‘toegankelijkheid’. Hier geef je aan welke grootte je prettig vindt.
Kleuren
De HCF websites, aanvraagstraat en klantportalen werken met een duidelijk verschil in kleuren (contrast). Hierbij houden we rekening met bijvoorbeeld kleurenblindheid. Kleur met een betekenis in het proces wordt altijd in combinatie met een icoon of informatietekst gebruikt.
Donker scherm
Voor telefoons met iOS of tablets met iPadOS is het mogelijk om de HCF websites met een donker scherm te gebruiken. Deze ‘donkere modus’ zet je zelf aan via de instellingen op je toestel.
Schermlezer
Je kunt de websites, aanvraagstraat, klantportalen met een schermlezer gebruiken. Die leest voor wat er allemaal op het scherm te zien is. Ook zijn onze documenten zoals contracten, Esic, en algemene voorwaarden uit te lezen met een schermlezer. De schermlezer staat standaard als hulpmiddel op een telefoon of tablet. VoiceOver voor iOS/iPadOS en TalkBack voor Android. Je zet VoiceOver en Talkback aan via je instellingen. Dit doe je onder het kopje ‘toegankelijkheid’.
Braille
De Digitale HCF omgeving ondersteunt braille via braille leesregels. Je gebruikt daarvoor VoiceOver of Talk Back functie op je telefoon of tablet. Die kun je aanzetten via instellingen.
Instructie video met ondertiteling
Voor uitleg over het proces kun je gebruik maken van een instructie video. Deze is standaard ondertiteld.
Toetsenbordnavigatie
Om door de digitale omgeving van HCF te navigeren heb je geen muis nodig. Je kunt alles besturen met je toetsenbord. In combinatie met een schermlezer zorgt dit voor een toegankelijke manier van besturing.
Bellen met gebarentaal?
Via KPN Teletolk maak je gratis gebruik van ondersteuning door een tolk voor de Nederlandse gebarentaal. Waar nodig kunnen we dit combineren met beeldbellen. Wil je gebruik maken van een gebarentolk of beeldbellen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Onze medewerker organiseert dan een beeldafspraak met jou.
Persoonlijke hulp door onze servicedesk of partners
Kom je er met bovenstaande hulpmiddelen toch niet uit? Onze servicemedewerkers staan via verschillende communicatiekanalen voor je klaar. Uiteraard via telefoon of email. Maar mocht het nodig zijn dan kun je gebruik maken van beeldbellen of een bezoek aan huis.
Samen verbeteren we het digitale proces
Het is belangrijk dat onze digitale omgeving voor iedereen goed toegankelijk is en blijft. Ook in de komende tijd zullen wij daarom verdere verbeteringen aanbrengen in onze digitale omgevingen. Jouw hulp is daarbij belangrijk. Heb je een vraag of lukt iets niet goed? Of heb je ideeën over hoe we het nog toegankelijker kunnen maken? Laat het ons weten via goedidee@hiltermanncf.nl.
Samen maken we bankieren toegankelijk voor iedereen.